Innovaatilise õpitegevuse stsenaariumi loomine

Tegin rühmatöö üksinda. Katsetasin seda ka reaalse tunni andmisel: kõik töötas sujuvalt ning tund oli laste jaoks põnev. Minu valitud õpikeskkonnad meeldisid lastele ning need olid neile jõukohased.

Mina koostasin 6. kl. eesti keele tundideks nimisõnade ja omadussõnade kokku- ja lahkukirjutamise teema jaoks tunni, kus kasutasin erinevaid digitaalseid õppevahendeid. Soovisin kasutada juba internetis olemasolevaid vahendeid ning lisada tunni lõpus õpitu kontrollimiseks enda valitud keskkonnas tehtud testi. Kasutasin plickersi keskkonda enda koostatud testiks.

Kõigepealt rääkisin lastele tunni teemast ning seejärel lasin neil reeglite meeldetuletamiseks teha tahvelarvutitest sellised harjutused: http://eestikeel.eu/public/match_kokkulahku_nimisonad1_lohista.htm
http://eestikeel.eu/public/match_kokkulahku_omadussonad1_lohista.htm

Kui reeglid olid meelde tuletatud, said nad kokku- ja lahkukirjutamist harjutada ülesandeid tehes:
http://eestikeel.eu/public/cloze_kokkulahku_nimisonad2.htm
http://eestikeel.eu/public/cloze_kokkulahku_nimisonad3.htm
http://eestikeel.eu/public/cloze_kokkulahku_omadussonad2.htm
http://eestikeel.eu/public/quiz_kokkulahku_omadussonad3.htm

Et arendada veidi ka laste digipädevusi, pidid lapsed otsima õiged ülesanded üles kasutades google otsingumootorit.

Kui ülesanded said tehtud, siis testisin tunni lõpus õpilaste teadmisi enda koostatud testiga Plickersi keskkonnas. Kuvasin ekraanile erinevad kokku-lahkukirjutamise üledanded, millele lapsed vastasid kujundikaartidega. Õpetajana skanneerisin kõigi vastused kujundikaartidelt oma telefoni kaamerasse ning sain reaalajas teada, kes vastasid õigesti ja kes valesti. Arvutist nägin ka klassi statistikat vastuste kohta.

Kahjuks ei saa ma enda tehtud testi linki siia lisada, kuna selle saab avada ainult minu kasutaja alt. Küll aga saan siia lisada väljavõtted testi raportist piltidena ning õpikeskkonnaga saab tutvuda lehel https://www.plickers.com/


Comments

Popular posts from this blog